Hørsholm Biavlerforening

1303 besøg på siden
fra 12. januar 2009

Hjem > Kursusaktiviteter - Skolebigården

Kursusaktiviteter - Skolebigården

Skolebigården er foreningens primære samligssted. Her ligger klubhuset, en åben pavillon med borde og bænke og plads til opbevaring af grej Det er her medlemmerne kan lægge vejen forbi onsdag aften og drøfte bier, stille spørgsmål og fortælle om deres oplevelser med egne bifamilier. Endvidere er det her, der afholdes begynderkursus og avles dronninger. Og så er der i foreningen tradition for et antal sociale arrangementer.

 Det er også her børn fra børnehaver, skoleklasser og SFO kommer og hører om bier og måske får en beidragt på, for at se hvad der ske i et bistade.

I Skolebigården har foreningen 15 bistader af forskellige typer og rammemål. Alle er velkommen til at kigge forbi og tage bier og bistader i 'bestik'. 

I Skolebigården sælger foreningen honning høstet fra bifamilierne, ligesom stedet bruges som mødested for børn og unge. Det er et godt sted at drikke en kop kaffe på skovturen og tage et hvil på kondituren.

I 2021 gennemfører vi begynderkursus med start 6. april, droningeavlskursus med start i maj. Og hvis der er interesse for det: det videregående +2 kursus for medlemmer med 2-3 års erfaring. Læs mere i underliggende faneblade.

Undermenu

Powered by CMSimple